9/3-11 Chockbeskedet

Idag har det varit en nervös dag!
Var på MVC kl. 09:00 och fick träffa en jätte trevlig och omtänksam barnmorska!
Vi satt och prata lite om livsstil och sedan beräknade vi hur långt jag var gången.
Jag trodde att jag var i v. 7-8 och barnmorskan trodde att jag var i v. 8-9.
Men för att veta exakt blev det beslutat att jag skulle ta ett ultraljud och fick en akut tid idag för att en hade avbokat tiden.
Kl.09:45 fick jag komma in på ultraljud.
Och då kom chockbeskedet, jag är gravid som jag visste,
men att vara i v.17+1 är ju helt galet!
Jag och Jessiej skrek bara VAA? rätt ut i hela rummet.
Vi fick se ett ansikte, ryggen, en fot med 5 små tår på och en hand med 5 fingrar på.
Kan ni fatta? jag ska bli mamma!
Eftersom att det är så långt gånget fick jag en akut inskrivningstid imorgon kl 12:30 till den här underbara BM. Sedan på fredag fick vi en akut tid för ett nytt ultraljud då barnets pappa kan få vara med och se det lilla miraklet!
Då ska vi också få se bebisens kön! Och h*n är beräknad den 16/8-11!
Imorgon kommer en stor chock för mina föräldrar..
 Får se om jag får stanna kvar också eller om jag blir tvungen att flytta!
Men inom snart kommer jag att känna sparkar också vidare!
HELT OTROLIGT FIN BEBIS.
Hon som tog ultraljudet sa att det var en riktigt fin bebis där inne.
Fick höra bebisens hjärtslag också och det lät bra.
Hon kollade hjärtat på bebisen och det såg jätte bra ut samt livmodern och moderkakan!
Idag kl.15:00 ska jag avsluta Hälsopedagogikskursen!
Är helt i extas!! Jag ska bli MAMMAAAAAAAAA :)
Kramisar från en glad och lycklig tösabit ;)

2011-03-09 @ 12:23:56 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback